Träff om pågående debatt i svenska riksmedier om vår disciplin

Datum/Tid
Date(s) - 2016-02-20

Stockholm - lokal ej fastställd

Styrelsen för kommunikologföreningen inbjuder till

Träff om pågående debatt i svenska riksmedier om vår disciplin
Vi önskar mobilisera kraft, idéer och energi till åtgärder som syftar att upprättande hålla gott renommé om disciplinen kommunikologi samt kommunikologers arbete.

Lördag den 20 februari kl 13.00-17.00 centralt i Stockholm.

Deltagagandet är gratis för medlemmar, Kommunikologföreningen välkomnar även kommunikologer utan medlemskap, då utgår avgift om 350 kr vilken därefter kan växlas mot medlemsavgift i föreningen för de som så önskar.

Det pågår en debatt i svenska riksmedier kring vår disciplin. Styrelsen i kommunikologföreningen inbjuder till ett samlat nätverksmöte med bakgrund i detta, för erfarenhetsutbyte och ”fagligt” /(akademiskt) utbyte och kollegialt stöd

Vi inbjuder samtliga kommunikologer att medverka som har eller vill ha synpunkter på hur de kan hantera utmaningar i samband med mediesituationen. Vi välkomnar till ett öppet möte där alla kan framföra idéer och önskemål till hantering, som syftar att mobilisera kraft, idéer och energi.

Vissa är mer sårbara för denna mediedebatt än andra. Vad som är gemensamt är att vi alla är kommunikologer. Styret i KF anser att formen för och innehållet i kritiken är mycket utmanande att bemöta på ett konstruktivt sätt, och att vi även behöver uppdatera oss i ett antal avseenden.

En del av kritiken/påståenden om innehållet i utbildningen, slår mot samtliga utbildningsprogram, inte bara SIK, samt även mot enskilda kommunikologer och medlemmar i KF på olika sätt. Kommunikologföreningen är bildad av och för enskilda individer som en gemensam ram för kommunikologer bland annat för att vara stöd för varandra, ”fagligt” (akademiskt) och praktiskt.

Agenda för Nätverksmöte 20 februari.
Arrangör styrelsen för kommunikologföreningen.
Moderator Anna Carlsson
Plats centralt i Stockholm, lokal meddelas beroende av antal deltagare..

Debatten i svenska medier om kommunikologi.
Vad kan vi kommunikologer lära?
Slutsatser och konsekvenser

Kaffe/the smörgås ingår

Anmälan obligatorisk till styret via mail till: styret@kommunikologforeningen.org senast den 10 februari.

Bookings

Bokningen är stängd för detta evenemang.