Redaksjonskomite for fagdokumentasjon

Oversikt over materialet og referanser til NLP

Viser 1 innlegg (av totalt 1)
  • Forfatter
    Monika
    Nøkkelmester

Det fungerte ikke å lime inn en tabell, men her er en oppsummering av materialet og referanser til NLP – der jeg har funnet dette:

Nøkkelfaktor Første referanse (?) – direkte relatert til vårt rammeverk?
    Elementer
    VAK og språk The Structure of Magic II, 1976
    Submodaliteter Oversikt i Changing Belief Systems with NLP (R. Dilts, 1990)
    Anker Frogs into princes, 1979 («anchoring»)
    Intensjoner «Finding positive intentions», s. 161 i Changing Belief Systems with NLP, Robert Dilts (1990)
    Rammer Frogs into princes, 1979 («reframing»)
    Presupposisjoner The Structure of Magic I, 1975
    Mønstre
    Pacing Patterns of the hypnotic techniques of Milton H. Ericson, M.D, volume 1, 1975
    Leading s 180 Neuro-Linguistic Programming Volume 1 …, 1980
    Pattern interruption «Interrupting» og «interruption» brukt i Neuro-Linguistic Programming Volume 1, …, 1980
    Kongruens og inkongruens Unknown due to long history, see e.g. https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/incongruent
    Anker og ankring Frogs into princes, 1979 («anchoring»)
    Strategier Neuro-Linguistic Programming Volume 1 The Study of the Structure of Subjective Experience, 1980
    Accessing cues Patterns of the hypnotic techniques of Milton H. Ericson, M.D, volume 2, 1977
    Språkmønstre The Structure of Magic I, 1975
    Signaturer
    Diagonaler
    Rotasjoner
    Verbale samhandlingsmønster
    Chunking Changing Belief Systems with NLP, 1990
    Modellering The Structure of Magic I, 1975

Grunnsorteringer
    Jeg//Du
    1, 2 og 3. ordens
    Oppe//nede
    Ass//diss Introdusert som meta-modalitet i Changing Belief Systems with NLP (R. Dilts, 1990)
    Fortid//Nåtid//Fremtid Anvendt for sortering i Changing Belief Systems with NLP (R. Dilts, 1990)
    Foran//bak
    Bevisst//ubevisst Introdusert som sortering i Neuro-Linguistic Programming: Vol 1 The Study of the Structure of Subjective Experience, 1980
    Høyre//venstre
    Ytre//indre Internal – external Introdusert som meta-modalitet i Changing Belief Systems with NLP (R. Dilts, 1990)
    V//A//K//Språk The Structure of Magic II (?)

Viser 1 innlegg (av totalt 1)
  • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.