Årsmøte / Kongress

Nyhetsbrev #11 2017: Lars-Eric Uneståhl klar som foredragsholder på vårkongressen

Velkommen til Vårkongress i Örebro 13-14-15 april, 2018

Kommunikologföreningen välkomnar samtliga kollegor (oavsett medlemskap i föreningen eller ej) till kongress.

Mer informasjon legges ut løpende her: http://kommunikologforeningen.org/events/varkongress-2018-orebro/

Workshop: Slopa «namnet» kommunikologi?!

Lars-Eric Uneståhl är Fil Dr och har efter många års tjänstgöring vid Uppsala och Örebro Universitet grundat sin egen privata högskola (Skandinaviska Ledarhögskolan – SLH & Scandinavian International University SIU). Uneståhl är en av föreläsarna till vårkongressen i Örebro.

Förutom verksamheten i Sverige har Uneståhl tillbringat en stor del av sitt liv i andra länder både som gästprofessor (USA, Kanada, Australien, Malaysia, Indien m. Fl länder) och som President för olika världskongresser (Hypnosis & Psychosomatic Medicine, Uppsala 1973, Sport Psychology, Copenhagen 1985 and Singapore 1989, Mental Training, Ottawa 1985 and Salt Lake City1989, Mental Excellence, St Petersburg 2003 and Bejing 2008).

Uneståhl är författare till ett 20-tal böcker och har skrivit många forskningsrapporter och dessutom varit handledare för mer än 50 rapporter – alltifrån 3 – betygsuppsatser till doktorsavhandlingar. Genom sina unika utbildningar har han skapat ett antal nya yrken, t. Ex. Mental tränare, Avspänningspedagog, Stress Manager och Stress Coach. Uneståhl togs av Dagens Industri med bland de 50 personer som influerat samhället mest under de senaste 100 åren.

Les nyhetsbrevet her