Årsmøte / Forside / Nyhet

Nyhetsbrev #4, 2019

Nyhetsbrev nr. 4, 2019

Vår hemsida når hele verden!

Efter analys av styrelsen om vår hjemmeside er intressant och  i aktiv bruk, kan vi fortelle at Google Analytics gir oss bra mye informasjon.  Det mest populære søket ser ut til å være siden om ”Vad är en kommunikolog”, på engelsk, norsk og svensk.  Dette betyr at vi har en ekstra oppmerskomhet på hvordan disse sidene ser ut, og hva vi kommuniserer der.  Mer enn 30 % klickade sig vidare på vår hemsida og var innom flere sider før de gikk ut. Vi hade ca 480 besök siste månaden på hemsidan – de fleste bruker mellom 35sek og 1 minutt før de går ut.

Sjekk ut hjemmesiden

Artikkel om vårt felles rammeverk!

En gruppe kollegaer har jobbet aktivt med å lage en artikkel for å publisere internasjonalt i akademisk/vetenskaplig miljö/tidskrift.  Dette arbeidet går mot sluttfasen, og vi ser fram til å dele denne med dere senere i sommer.  De som deltok på siste kongress i Arvika fikk oppdatering på deler av arbeidet.  Vår plan når artikkelen er ferdig er å arrangere et medlemsmøte der du også kan delta via web (webinar), om du vil høre mer om bakgrunn og innhold i artikkelen.

Hvilken rolle har vi og vår forening om vi ser 10-15 år inn i framtiden?

De fleste har en vardag med sine oppmerksomheter og prioriteringer, dette gjelder også oss som er medlemmer.  Foreningen har som organisasjonside skape aktuella møteplasser for kommunikologer, samt å hjelpe/støtte hverandre i kompetansespørsmål.  Dersom vi blir flinkere på dette i fremtiden; klarer vi å skape grunnlag for medlemsvekst og vekst hos medlemmer langt ut over det vi gjør i dag?  Vi i styret är inne i en process där vi har initierat ett arbete för en långsiktig strategi, og dette er noe vil vi gjøre sammen med dere.  Derfor vil mer informasjon og muligheter til involvering og deltagelse komme senere, akkurat nå er vi i startfasen på å tenke ”langt fram – hva gir energi”.

Justering av vedtekter / ekstraordinært årsmøte som webinar?

En del av arbeidet med langsiktig strategi är ett extraordinärt årsmöte som styrelsen fick i uppdrag på ordinarie årsmöte i Arvika i april.  Målet med det ekstraordinære årsmøtet i høst blir å besluta justering / uppdatering av vår stadgar/vedtekter.  Förslag på uppdateringen arbetar styrelsen med just nu.

Uppdateringen görs för att fler ska känna sig inkluderade i vår gemenskap.  Enkäten vi sendte ut innan årsmøtet viste at ord som ”kommunikologi” og ”meta-kommunikasjon” er sentrale for mange, så en av endringene vi jobber med er å tydeliggjøre at meta-kommunikatører er velkommen inn i foreningen!

Styrelsen undersöker också möjligheten för medlemmar att deltaga på det extraordinära årsmötet via webben och vi avser att arrangera ett webinar/medlemsmöte om artikkelen (se over) som test innan.

Medlemsavgift – har du glemt oss?

Det är fortsatt noen personer som inte betalat medlemsavgiften (men som ikke har meldt seg ut fra i fjor), flott om du sjekker at du ikke er en av dem.  Vi uppmanar alla att vara med, ha rösträtt och visa vilja för och i föreningens framtid.

De beste ønsker for en god sommer – og god midtsommar – fra oss i styret!

Robert Eriksson, Arnstein Eknes, Ole Gustafsson, Linda Nilsson, Ossie Selimovic
(ikke på bilde:) Kenneth Tilley, Åse Berge-Haveland